زمینه

مسافران در حال حرکت همیشه تقاضای به‌روزرسانی‌های زمان‌بندی در زمان واقعی و سرگرمی دارند و این موضوع باعث شده است که سیستم‌های اطلاعات مسافران درون قطار/اتوبوس (PIS) به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گیرند. سیستم اطلاعات مسافران خودکار (PIS) اطلاعات صوتی و تصویری مانند زمان‌های به‌روزرسانی‌شده‌ی رسیدن و حرکت، تاخیرهای احتمالی، برنامه‌های جایگزین، وضعیت آب و هوای محلی، اخبار و برخی سرگرمی‌ها و تبلیغات را ارائه می‌دهد. در همین حال، سیستم باید به طور مداوم مورد تشخیص قرار گیرد تا از قابلیت پخش خدمات اطمینان حاصل شود و تلاش‌های نگهداری کاهش یابد.

الزامات

یک شرکت تخصصی در زمینه سیستم‌های اطلاعات مسافران (PIS) در اروپا با شرکت لنر تماس گرفت تا یک کامپیوتر ریلی برای عملکرد به عنوان سیستم کنترل نمایشگر درون قطار طراحی کند. هنگامی که ادغام با کل سیستم قطار برقرار شد، سیستم PIS به عنوان یک واحد درون‌قطاری در پشت تابلوهای دیجیتال عمل خواهد کرد تا محتوای صوتی و تصویری را برای قطارهایی که از مون‌بلان بین فرانسه و ایتالیا عبور می‌کنند، ارائه دهد. از سوی دیگر، سیستم PIS درون‌قطاری به دستگاه‌های نمایشگر مانند تابلوهای LED و نمایشگرهای LCD اطلاع‌رسانی در هر واگن مسافران از طریق رابط سریال یا USB متصل خواهد شد تا تشخیص پخش در زمان واقعی را انجام دهد.

بنابراین، برخی از نیازهای فناورانه باید برآورده شوند تا این کار به انجام برسد:

  • فشرده و بدون فن

    فضای نصب در محیط ناوگان ریلی عمدتاً محدود است. بنابراین، سیستم مورد نیاز باید به دلیل طراحی بدون فن و بدون اشغال فضای اضافی توسط فن‌ها، اندازه‌ای فشرده داشته باشد.

 

  • پروتکل سریال/USB برای تشخیص در زمان واقعی

    سیستم درون‌قطاری مورد نیاز از طریق پروتکل سریال یا USB به نمایشگرهای مشتری در هر واگن مسافران متصل می‌شود تا اهداف تشخیص را انجام دهد.

 

  • پورت‌های نمایشگر HDMI

    از آنجا که سیستم PIS باید به عنوان تابلو دیجیتال برای اطلاعات زمان‌بندی، وضعیت آب و هوای نامساعد و/یا تاخیرهای احتمالی عمل کند، یک پورت نمایشگر HDMI برای اتصال به دستگاه نمایشگر و ارائه محتوای با کیفیت HD مورد نیاز خواهد بود.

 

  • ردیابی موقعیت مکانی GPS

    ردیابی موقعیت مکانی GPS برای کاربردهای ناوگان ریلی بسیار مهم است، زیرا موقعیت هر قطار باید رصد شود تا زمان‌بندی دقیق و زمان رسیدن برای سیستم PIS و مرکز کنترل فراهم شود و بتوانند اطلاعات را به مسافران ارائه دهند.

 

  • اتصال بی‌سیم

    WiFi با پهنای باند بالا امکان آپلود محتوا و داده‌های وضعیت را زمانی که قطارها به ایستگاه‌ها می‌رسند، فراهم می‌کند. از سوی دیگر، شبکه‌های موبایل بی‌سیم مانند 3G/4G/LTE امکان پخش زنده گزارش‌های موقعیت و تشخیص را به مرکز کنترل فراهم می‌کنند تا داده‌ها با انبارهای قطار همگام‌سازی شوند.

 

  • رعایت استانداردهای مقاومت

    رعایت استانداردهای مقاومت بسیار حیاتی است، زیرا محیط‌های ناوگان ریلی معمولاً حساس و چالش‌برانگیز هستند و اغلب با شوک‌ها و لرزش‌ها مواجه می‌شوند. بنابراین، رعایت استانداردهایی مانند MIL-STD-810G الزامی است.
راه حل شرکت لنر

برای این مورد استفاده، شرکت لنر مدل LVC-2000 را معرفی می‌کند، که یک کامپیوتر درون‌قطاری با درجه نظامی و طراحی فشرده است که توسط پردازنده Intel® Atom™ Bay Trail E3845 تأمین انرژی می‌شود. این سیستم پرکاربرد برای سیستم اطلاعات مسافران درون‌قطار طراحی شده است و با نسل جدیدی از میکرو-معماری SoC های Intel® Atom™ 22 نانومتری که عملکرد بالاتر و مصرف انرژی کمتری نسبت به نسل‌های قبلی Intel® Atom™ ارائه می‌دهد، ساخته شده است.

با عملکرد به عنوان واحد کامپیوتر درون‌قطاری برای پخش رسانه و تشخیص در زمان واقعی، LVC-2000 پورت HDMI را برای همکاری با نمایشگرهای LCD اطلاع‌رسانی و همچنین رابط‌های USB و سریال برای تشخیص‌های پخش در زمان واقعی فراهم می‌آورد. از نظر قابلیت‌های RF، ردیابی موقعیت GPS و اتصال بی‌سیم موبایل ویژگی‌های اساسی LVC-2000 هستند که با حسگر GPS داخلی و همچنین سوکت‌های داخلی برای کارت‌های mini-PCIe با قابلیت WiFi و 3G/4G/LTE ارائه می‌شود.

از آنجا که قطارها عمدتاً در حال حرکت هستند، LVC-2000 برای رعایت استاندارد مقاومت در برابر شوک و لرزش MIL-STD-810G ساخته شده است تا عوامل محیطی را تحمل کند.

محصولات ویژه

LVC-2000

کامپیوتر درون‌ماشین بدون فن با مقاومت تأیید شده در برابر شوک و لرزش مطابق با استاندارد MIL-STD-810G

CPUIntel® Atom™ E3845 1.91 GHz processor
ChipsetNone

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *